• Wyjazd klasy 5c i 5d do Wilczej Woli

• Nowa galeria Wyjazd klasy 5c i 5d do Wilczej Woli została dodana do albumu fotograficznego

Korzystając ze słonecznej jesiennej pogody 27 października klasy 5c i 5d wyruszyły do Wilczej Woli  na ścieżkę edukacyjno-wypoczynkową ,,Maziarnia”. Trasa ścieżki prowadzi dokoła zalewu. Podczas spaceru pan leśniczy opowiadał różne ciekawostki  o lesie i jego ochronie, uczniowie zapoznali się z treścią dziewięciu tablic edukacyjnych dotyczących ekologii i ochrony przyrody,  dowiedzieli się między innymi jaka jest rola lasu,  na czym polega jego odnowienie oraz jak go urządzić, uczyli się rozpoznawać pospolite drzewa             i krzewy. Atrakcją na trasie był taras widokowy oraz przystanki zaopatrzone w miejsca wypoczynkowe. Po dwugodzinnym spacerze uczestnicy wycieczki zjedli kiełbaski                          i relaksowali się w pięknym otoczeniu przyrody.

• Próbujemy swoich sił w Międzynarodowym Konkursie Wiedzy o Państwach Trójmorza

• W dniu dzisiejszym dzięki naszej koleżance Antosi Grabiec, która jest stypendystką Fundacji Jagiellońskiej mającej na celu wszechstronny rozwój młodych ludzi: intelektualny, kulturalny i społeczny, uczniowie klasy 8c, 8b oraz 7d wzięli udział w Międzynarodowym Konkursie Wiedzy o Państwach Trójmorza.

Konkurs w formie online odbył się równocześnie w siedmiu krajach: w Bułgarii, Chorwacji, Polsce, Rumunii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Quiz dotyczył szeroko rozumianych zagadnień związanych z historią, geopolityką i kulturą krajów Inicjatywy Trójmorza.

W każdym kraju do drugiego etapu konkursu przejdzie najlepszych trzydziestu uczestników. Zmierzą się oni       z kolejnymi zadaniami, zagrają także w opracowaną przez Fundację Jagiellońską symulacyjną grę strategiczną „Intermarium”. Kilku zwycięzców II etapu konkursu weźmie udział w wycieczce po województwie podkarpackim, stanowiącej jednocześnie finał projektu Trimarium.

• III Otwarte Sadzenie Lasu

• W dniu dzisiejszym uczniowie naszej szkoły wzięli udział w III Otwartym Sadzeniu Lasu, które zorganizowało #NadleśnictwoKolbuszowa 🌿🌳🌱🌲

Cieszymy się, że tak wielu młodych ludzi zaangażowało się w pomoc naszej planecie🌎

Pogada dopisała wszyscy ochoczo wzięliśmy się do pracy, a po wszystkim czekała na nas gorąca herbata i pyszne kiełbaski 🔥

• Antosia i jej udział w konsultacjach " Strategii RP na rzecz Młodego Pokolenia".

• Ostatnio mieliśmy możliwość wzięcia udziału w konsultacjach "Strategii RP na rzecz Młodego Pokolenia". Bardzo ciekawe doświadczenie. Spotkanie odbyło się online, 12 października i skierowane było do uczniów  i studentów. Inicjatorem całego przedsięwzięcia był Piotr Mazurek, Pełnomocnik Rządu ds. Polityki Młodzieżowej, sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Celem konsultacji było zachęcenie nas do dyskusji miedzy sobą, na tematy, które wybraliśmy. Mieliśmy do wyboru: edukację i szkolnictwo wyższe;  rynek pracy               i przedsiębiorczość; społeczeństwo obywatelskie i kultura; polityka społeczna, prorodzinna i mieszkaniowa; zdrowie i sport; ekologię i klimat oraz Polskę w Unii Europejskiej.

Najpierw naszym zadaniem było wspólne, lecz anonimowe stworzenie listy problemów z jakimi spotyka się młodzież w dzisiejszych czasach (taki temat był na społeczeństwie obywatelskim i kulturze). Następnie, chętni mieli możliwość wypowiedzenia się.

Z całego Podkarpacia było łącznie ponad 3500 osób. Obrazuje to jak ogromne było zainteresowanie, wzbudzone tak ciekawym i nowym dla wielu z nas przedsięwzięciem. Bardzo podobała mi się otwartość prowadzących na różne opinie i ich zachęty do wymiany argumentów między nami. Jeśli byłaby taka możliwość chętnie ponownie skorzystałabym z tych konsultacji.

• I Ty możesz zostać Muko-Mikołajem

• Kochani!

Chcielibyśmy zaprosić Was do wzięcia udziału II edycji wspaniałej akcji “I Ty możesz zostać MUKO-Mikołajem" organizowanej przez Fundację POMOCY CHORYM NA MUKOWISCYDOZĘ „MUKOHELP” .

MUKO-Mikołaj poszukuje pomocników w zorganizowaniu paczek dla super dzielnych dzieciaków oraz dorosłych zmagających się z mukowiscydozą. POMÓŻMY MU!!!

Celem akcji jest uszczęśliwienie każdego z podopiecznych fundacji MUKOHELP.

Fundacja będzie wdzięczna za podarunki w postaci słodyczy, kosmetyków, zabawek, ubrań itp. (prosimy o zwrócenie uwagi na termin ważności przekazywanych produktów).

Akcja trwa od 21 pażdziernika do 12 listopada. Przyniesione podarunki prosimy przekazać wychowawcy klasy.

POMAGANIE sprawia radość i daje ogromną satysfakcję. Wiemy że możemy na Was liczyć :))

• Zapraszamy :)

• III Otwarte Sadzenie Lasu

Miejsce: Szkółka Leśna w Świerczowie

Data i godzina: 23 października, godzina 11.00-13.00

Liczba miejsc: 45

Jeśli masz trochę czasu wolnego w sobotę to zapraszamy do wspólnego sadzenia nowych drzew. Musisz tylko zorganizować sobie transport, a p. Iwonka, p. Madzia i p. Patrycja zajmą się resztą na miejscu. Lista chętnych osób + nr. kontaktowy do opiekuna (w razie wcześniejszego powrotu) w sekretariacie szkoły. Na Wasze zgłoszenia czekamy do piątku do godz. 12.45

Serdecznie zapraszamy dla dobra naszej planety

• J jak jajko😉

• 1c poprzez zabawę utrwala nowo poznaną literkę "j".
            J - jak jajko 🥚
            Było wesoło... 🙂🐔🐓🐣

• Wycieczka do Warszawy oczami uczennicy klasy 8 :)

• Budzik dzwoni zbyt głośno. Prawie zima, więc jeszcze ciemno. Ktora może być godzina? 4.30. Trzeba wstać i iść do szkoły. Czeka nas 5-godzinna podróż do stolicy. Piszę " Nas " i mam na myśli po 3 osoby z najlepszymi osiągnięciami z każdej klasy 7 i 8. Oprócz uczniów patronatu Baczyńskiego, jadą ci od Sienkiewicza.

Pierwsze 2 godziny drogi upływają dość szybko. Postój w McDonaldzie. Niektórzy korzystają z promocji na kawę. 3 godziny później naszym oczom ukazuje się zarys zabudowy miasta nad Wisłą. Nowoczesna architektura budzi zachwyt w nas, tych małomiasteczkowych... Pałac Kultury... Rondo de Gaull'a z palmą... Miasto prawie w pełni życia mimo "wczesnej" godziny 10. Idziemy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Dla większości, ogromne przeżycie. Wstrząsające. Otwiera nam oczy na rzeczywistość Powstania.

Teraz Sejm. Mamy okazję podglądnąć trochę tego poważnego, politycznego świata. W sumie ciekawe, że dla niektórych z nas może to być to w przyszłości miejsce pracy. Aż nie chce się wierzyć, że dzieci będą kiedyś dorosłymi. Na koniec jemy obiad w Restauracji Sejmowej. Droga powrotna. Niektórzy poświęcają ją na rozmowy, inni na muzykę, a jeszcze inni na lekturę. Wracamy do domów w jakiś sposób wzbogaceni. O nową wiedzę, doświadczenia, obrazy w głowie. Bo o to chyba, właśnie w tym wszystkim chodzi. Czyż nie?

• Wycieczka do stolicy

•           6 października najlepsi uczniowie klas VII i VIII ze Szkoły Podstawowej nr 1 i  Szkoły Podstawowej nr 2  w Kolbuszowej udali się na wycieczkę do Warszawy. Pomimo wczesnej godziny wyjazdu żaden z uczniów nie narzekał na brak energii
            i zapału do podróżowania.
                  Nasz pobyt w stolicy rozpoczął się od zwiedzania Muzeum Powstania Warszawskiego. Zobaczyliśmy niezwykle ciekawą ekspozycję oraz obejrzeliśmy film „Miasto ruin”. Wizyta w tym miejscu to niesamowita lekcja historii, czas zadumy i refleksji nad bohaterstwem rodaków, którzy walczyli o wolność naszego kraju.
            To miejsce wywarło ogromne wrażenie na wszystkich uczestnikach wycieczki.
                        Kolejną atrakcją było zwiedzanie Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Aby dostać się do parlamentu, musieliśmy przejść przez bramki kontrolne. Pani przewodnik opowiedziała  historię Sejmu. Wielkie wrażenie zrobiła na nas sala parlamentarna,
            ponieważ jest to miejsce, które do tej pory mogliśmy zobaczyć tylko w telewizji. Widzieliśmy tablice upamiętniające wizytę Jana Pawła II, gablotę z historycznymi monetami. Bardzo podobały nam się sejmowe korytarze i schody, gdzie dziennikarze czekali na polityków, aby przeprowadzić z nimi wywiad. Niestety, nie udało nam się spotkać żadnego znanego parlamentarzysty.                                                                          Młodzieży bardzo podobała się wycieczka, chociaż harmonogram był napięty. Jesteśmy dumni z naszych uczniów, którzy podczas wyjazdu zachowywali się bardzo kulturalnie i wykazali się dojrzałością i odpowiedzialnością.                                                       Wyprawa do stolicy dobiegła końca, ale pozostały miłe wspomnienia. Uczestnicy  na pewno wykorzystają zdobyte wiadomości podczas lekcji języka polskiego            czy historii. Za zorganizowanie tej wspaniałej wycieczki oraz zaproszenie do udziału    w tym przedsięwzięciu serdecznie dziękujemy posłowi na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej – panu Zbigniewowi Chmielowcowi.

• Wyniki wyborów do Samorządu Uczniowskiego

• 4 października przeprowadzone zostały w naszej szkole wybory do Samorządu Uczniowskiego. Poprzedzone były kampanią wyborczą, w trakcie której kandydaci prezentowali swoje programy. Oddano 610 głosów wybierając swojego przedstawiciela spośród 6 kandydatów. Wśród wszystkich głosów oddanych tylko 1 był nieważny.

W wyniku głosowania wybrano przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego:

Przewodniczący:                  Kornelia Chodorowska 7d    (219 głosów)

Wiceprzewodniczący:          Antonina Grabiec 8b              (107 głosów)

Skarbnik:                               Bartek Zimny 8c                   (84 głosy)

Członkowie samorządu:      Tymoteusz Baran 7b

Zuzanna Drożdż 8b

Izabela Stępień 8c

Wszystkim GRATULUJEMY!!!

• Wycieczka czwartaków

• 1 października uczniowie klas czwartych wybrali się na wycieczkę turystyczno - krajoznawczą. Odwiedzili Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu oraz średniowieczny zamek w Chęcinach. Oto fotorelacja z tej wyprawy.

• Kanapkowy zawrót głowy

• Jesienną porą będą nam potrzebne witaminki 🍅🌶️🥦🥒🥬🥑🧀🥚Dobrze o tym wiedzą chłopcy i dziewczynki 👧👨...z klasy 2c 😁 Dlatego wspólne robienie zdrowych kanapek to dobra okazja, by uzupełnić zapasy witamin na zimę 😁💪

• Klasa 3c w Sandomierzu

4 października klasa 3c udała się na wycieczkę do Sandomierza. Uczniowie przeszli podziemną trasą turystyczną. Z tarasu widokowego Bramy Opatowskiej podziwiali przepiękną panoramę Sandomierza. Po stromych schodach udało się  również przejść przez słynne Ucho Igielne. Niebywałą atrakcją było zwiedzanie zbrojowni, gdzie uczniowie uczestniczyli w lekcji historii połączonej ze świetną zabawą. Oprócz wysłuchania legendy mogli przymierzyć średniowieczne zbroje i stroje oraz wziąć do ręki miecze. Dopełnieniem wyjazdu był rejs statkiem po Wiśle i podziwianie zabytków miasta. Dzieciom towarzyszyła piękna słoneczna pogoda. Wszyscy wrócili zadowoleni, pełni wspaniałych wrażeń.

• 5a na wycieczce

• Dnia 21 września klasa 5a pojechała na wycieczkę do Nadleśnictwa Kolbuszowa.

Podczas lekcji przyrodniczej dowiedzieli się : na czym polega praca leśnika, jakie funkcje pełni las, posłuchali głosów leśnych mieszkańców. Podsumowaniem wyjazdu było ognisko i pieczone kiełbaski, które wszyscy zjedli ze smakiem.