• Wycieczka klasy 5 c na wystawę rowerów.

• 8 maja 2023 r. klasa 5 c odwiedziła Synagogę w Kolbuszowej, gdzie w dniach od 6 maja do 30 czerwca 2023 r. można zwiedzać wystawę rowerów. Uczniowie udali się na miejsce pod opieką wychowawczyni mgr Bożeny Kochanowskiej Koźmic i dwójki rodziców. Właścicielem prezentowanej kolekcji rowerów jest tato uczennicy z naszej klasy - pan Marcin Kamiński.

Na miejscu powitała nas pani Halina Krzych - kustosz wystawy, która wraz z panem Marcinem oprowadziła nas po niej. Obejrzeliśmy różne rowery produkowane w Polsce i za granicą w latach 1900 - 1942. W kolekcji znalazły się między innymi: bicykl, rower transportowy oraz riksza indyjska czy riksza warszawska. Byliśmy wyjątkowymi gośćmi właściciela kolekcji, zatem każdy uczeń mógł sobie zrobić zdjęcia na bicyklu i innych rowerach, a następnie obejrzeć zbiór tzw. galanterii rowerowej, czyli lampy, dzwonki, torebki na klucze, tabliczki rejestracyjne z nazwą roweru i logo producenta oraz typowe stroje cyklistów z dawnych lat.

Na wystawie prezentowano również fragmenty filmów z dawnych lat, w których pojawiały się przeróżne rowery i odgrywały we wspomnianych filmach istotną rolę. Ponieważ wychowawczyni musiała wrócić na lekcje, opiekę nad uczniami przejęły kolejno mgr Magda Kornak i mgr Krystyna Styga.

Na zakończenie uczniowie wyszli na zewnątrz, by przekonać się, jak jeździło się kiedyś na rowerach. Pan Marcin udostępnił cztery zabytkowe pojazdy i każdy chętny mógł nimi przejechać się kilkanaście metrów.

Po 2,5 godzinach pobytu na tej niesamowitej wystawie, podziękowaliśmy za interesującą opowieść i pełną atrakcji wycieczkę. Mimo deszczowej aury w dobrych humorach wróciliśmy do szkoły.

Klasa 5 c z wychowawczynią

• Wręczenie nagród laureatom powiatowego turnieju wiedzy o historii

• W dniu 26 maja 2023 r., w Oddziale Edukacji Kulturalnej i Regionalnej MiPBP w Kolbuszowej, odbyła się promocja 22. numeru „Rocznika Kolbuszowskiego”. Jednym z jej punktów, było wręczenie nagród laureatom XXX edycji Turnieju Wiedzy o Historii Regionu. Tegorocznym hasłem turnieju była: „160. Rocznica Powstania Styczniowego – Kolbuszowscy Powstańcy roku 1863”.

Jednymi z laureatów turnieju, było dwóch uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Kolbuszowej: Sławomir Mazur z klasy 6c oraz Mikołaj Pęcak z klasy 5a.

• Stowarzyszenie "Rozwinąć skrzydła z Baczyńskim"

• Na początku marca zostało zarejestrowane „Rozwinąć skrzydla z Baczyńskim" działające przy Szkole Podstawowej nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Kolbuszowej. Prężnie działa w nim dziewięcioro osób.

Chcemy promować szkołę, ale przede wszystkim  działać na rzecz dzieci i młodzieży. Mamy głowy pełne pomysłów i chęci do działania. Wszyscy są chętni do społecznego działania. W zarządzie pracują :Justyna Jagodzińska, Marta Skrzypczak  oraz Iwona Wołoszyn. Członkami zarządu  są :Paulina Paśko - Jadach, Edyta Mokrzycka, Anna Piatek, Elżbieta Tabisz, Katarzyna Rębisz, Maria Rząsa - Rusin.

Stowarzyszenie  współpracuje  także z Radą Rodziców szkoły. Wspólnie przygotowujemy święto szkoły Kamiliadę. Zoorganizowaliśmy konkurs wśród młodzieży na logo Stowarzyszenia.

Zachęcamy do współpracy wszystkich, którzy chcą pracować społecznie, co ma także dobry wpływ na uczniów. Uczy współpracy i bezinteresowności, o którą tak trudno w dzisiejszym zabieganym świecie.

ZACHĘCAMY DO WSPÓŁPRACY ZE STOWARZYSZENIEM !

• III ogólnopolski konkurs plastyczny "Rodzina Ulmów z Markowej- historia wypełniona dobrocią i miłością"

• Moi drodzy z niecierpliwością czekamy na wyniki kolejnego ogólnopolskiego konkursu plastycznego, w którym nasi uczniowie wzięli udział. Oto prace naszych utalentowanych artystów wysłanych na III ogólnopolski konkurs plastyczny "Rodzina Ulmów z Markowej- historia wypełniona dobrocią i miłością" organizowany przez Fundację BOWARTO w Warszawie.

Uczniowie klas 4-8 wykonali ilustrację z życia Rodziny Ulmów, a Kasia Sączawa wykonała plakat zainspirowany tytułem tego konkursu.

Trzymajcie kciuki!

• Powiatowy Konkurs Fizyczny „O złote jabłko Newtona”

• 10 maja 2023 r. w naszej szkole  odbył się X Powiatowy Konkurs  Fizyczny „O złote jabłko Newtona”. W zmaganiach konkursowych brali udział uczniowie SP nr 2 w Kolbuszowej, oraz ze szkół podstawowych z Kolbuszowej Górnej, Weryni, Dzikowca, oraz Przedborza.

Konkurencje były różnorodne: od zadań i pytań teoretycznych, przez wyjaśnianie obserwowanych eksperymentów, aż po ich samodzielne wykonywanie.

Konkurs oprócz rywalizacji miał także zadanie poznania się uczniów z różnych szkół i ich integracji. Była na to chwila podczas poczęstunku. Wszyscy pięknie rywalizowali, a także dobrze się bawili.

Zwycięzcami zostali Hubert Zygo i Kacper Poborca z klasy VIIIb, II miejsce zajęła drużyna z Dzikowca, a III miejsce „ex aequo” drużyny: Michał Makocki i Maksymilian Nowicki z klasy VIII d, oraz drużyna ze SP w Weryni.

• Wyniki wiosennej Ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej z Języka Angielskiego Olimpus

Funny Vector Illustration With Symbols Of United Kingdom -- English Tea  Royalty Free SVG, Cliparts, Vectors, And Stock Illustration. Image 54509360.

29 marca 2023 roku uczniowie klas IV-VIII wzięli udział  w sesji wiosennej Ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej z Języka Angielskiego Olimpus. Tym razem zadanie było trudniejsze, ponieważ uczniowie zmierzyli się z testem   wielokrotnego wyboru. Do każdego pytania podane zostały cztery odpowiedzi, z których żadna, jedna, dwie, trzy lub wszystkie odpowiedzi mogły być poprawne.
            Pytania testowe wymagały od uczniów: rozumienia tekstu czytanego, umiejętności komunikacyjnych
            oraz znajomości słownictwa i gramatyki.

Otrzymaliśmy wyniki i miło nam poinformować, że tytuł laureata zdobyli:

z klas czwartych

Maciej Długosz - 8b

Katarzyna Sączawa - 8d

Emilia Książek - 8a

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy!​​​​​​​​​​​​​​

• Wycieczka klas 8 do Warszawy

• Naszą wycieczkę po Warszawie zaczęliśmy od wspaniałego spektaklu pt,,Romeo i Julia". Akcja działa się w nowoczesnych realiach przez co pokazała nam, że problem nieszczęśliwej miłości jest wszechobecny i nie powinno się go lekceważyć. Podobało nam się również to że był to musical ... byliśmy zahipnotyzowani spektaklem.

Po wyjściu z teatru udaliśmy się do muzeum Powstania Warszawskiego. Myśleliśmy, że nie będzie to zbyt interesująca atrakcja. Nic bardziej mylnego. Oprócz różnych ciekawych wypowiedzi uczestników powstania nagranych na taśmę , zobaczyliśmy bronie zarówno niemieckich żołnierzy jak i trzymanych w gestapo Polaków. Dowiedzieliśmy się dużo interesujacych faktów na temat życia w okupowanej Warszawie i o przebiegu powstania.

Kolejną atrakcją był wjazd na pole widokowe w Pałacu Kultury i Nauki. Pałac ten jest jednym z najwyższych budowli w Warszawie. Wybudowany został w latach 1952 - 1955. Miejsce to zapewniło nam mase zjawiskowych zdjęć, jak i niezapomniane widoki panoramy Warszawy. Następnie odwiedziliśmy Łazienki Królewskie - niezwykły ogród z mnóstwem pięknych miejsc. Pani przewodnik oprowadziła nas po nim, pokazując nam mnóstwo malowniczych zakątków. Na noc zatrzymaliśmy się w hotelu Polonez. Po niesamowitym śniadaniu pojechaliśmy do muzeum życia w czasach PRL. Dzięki naszemu przewodnikowi dowiedzieliśmy się jak w tych czasach wyglądały sklepy i samochody. Mogliśmy również zakupić lody w zaaranżowanym sklepie z czasów PRL. Wzięliśmy również udział w jej tematycznym quizie. Zatrzymaliśmy się również przy grobie nieznanego żołnierza. Widzieliśmy zmianę warty, a nawet wojskową orkiestrę która grała na uroczystym spotkaniu przy grobie nieznanego żołnierza Ambasadorów Austalii, Nowej Zelandii oraz Kanady. Niestety pana Andrzeja Dudy nie było nam dane spotkać:(

Następnie udaliśmy się na zwiedzanie Starego Miasta. Zobaczyliśmy między innymi słynny Pomnik Syrenki czy Kolumnę Zygmunta na Placu Zamkowym. Po krótkim postoju w pobliskiej kawiarni mogliśmy również sami pospacerować po Rynku Starego Miasta. Gdy zwiedzanie dobiegło końca, przyszedł czas na ostatnią atrakcję - Dom Zagadek, czyli escape room. Zostaliśmy podzieleni na grupy i trafiliśmy do różnych, tematycznych pokoi, z których mieliśmy za zadanie jak najszybciej się wydostać. Po zabawie udaliśmy się prosto do autobusu i wyjechaliśmy z Warszawy. W ten sposób nasza wycieczka dobiegła końca. Z pewnością zapamiętamy ją jednak na długie lata

• Laureaci powiatowego Turnieju Wiedzy o Historii Regionu

• Z przyjemnością informujemy, że dwóch uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 im. K. K. Baczyńskiego w Kolbuszowej, zostało laureatami XXX edycji Powiatowego Turnieju Wiedzy o Historii Regionu pod hasłem: „160. Rocznica Powstania Styczniowego – Kolbuszowscy Powstańcy roku 1863”.

Finał turnieju odbył się 11 maja 2023 roku w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Kolbuszowej, która wraz z Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej oraz Regionalnym Towarzystwem Kultury im. J. M. Goslara w Kolbuszowej była jego organizatorem.

Drugie miejsce w Turnieju zajął Mikołaj Pęcak z klasy 5a, trzecie miejsce przypadło Sławomirowi Mazurowi z klasy 6c.

W finale, dziewięć szkół podstawowych z terenu powiatu kolbuszowskiego mogły reprezentować dwie osoby z każdej z nich, wyłonione wcześniej w eliminacjach szkolnych. Opiekunem uczniów z naszej szkoły, był Janusz Kozłowski.

Oficjalne, uroczyste wręczenie nagród laureatom konkursu, przewidziane jest na 26 maja br. W oczekiwaniu na werdykt, uczniowie biorący udział w finale Turnieju zwiedzili wystawę „Pojazd marzeń, czyli historia roweru”, którą można zwiedzać w Oddziale Edukacji Kulturalnej i Regionalnej MiPBP w Kolbuszowej (dawna Synagoga).

Gratulujemy sukcesu.

• Wygrywanie jest fajne 2!

• Z ogromną radością pragniemy poinformować, że Hanna Starzec, uczennica klasy 8d Szkoły Podstawowej nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Kolbuszowej, zdobyła tytuł LAUREATA Olimpiady Języka Angielskiego Juniorów organizowanej na zlecenie i ze środków Ministerstwa Edukacji Narodowej przez Wyższą Szkołę Języków Obcych im. Samuela Bogumiła Lindego w Poznaniu.

Jest to niezwykłe osiągnięcie nie tylko ze względu na dużą ilość etapów, które musiała przejść uczennica, ale również ze względu na to, iż jedną z wielu wymagających konkurencji były rozmowy z native speakerami. Ale zacznijmy od początku… bo początek był dawno temu.

Hania swoją przygodę z Olimpiadą Języka Angielskiego Juniorów zaczęła już w zeszłym roku, kiedy to Gabrysia Gliniany jej starsza koleżanka z równie wielkim talentem i miłością do języka angielskiego wygrała OJAJ, jednak wtedy zabrakło odrobiny szczęścia, może umiejętności a może stres zwyciężył nad talentem. Ale z pewnością było to ogromne doświadczenie, które pomogło w tegorocznej walce o wymarzony tytuł Laureata tego prestiżowego poznańskiego konkursu.

W listopadzie sześcioro uczniów naszej “Dwójki” wypełniło test w szkole. Do kolejnej części I etapu przeszli wszyscy aby zmierzyć się z testem on-line. Nadszedł czas na drugi etap. Rozpoczął się on od kolejnego testu on-line, sprawdzającego znajomość gramatyki i słownictwa. Hania jako jedyna z tego niewielkiego grona kolegów przekroczyła próg 75% punktów i zakwalifikowała się do kolejnego etapu, który polegał na nagraniu filmu. Jej zadaniem było przygotowanie 5 minutowej wypowiedzi ustnej, w której podzieliła się swoim zdaniem i przemyśleniami na poniższy temat.

Buddyjski Dalajlama Tenzin Gjaco powiedział:

„Nie myl mojego milczenia z ignorancją, spokoju z akceptacją czy życzliwości z uległością. Współczucie i tolerancja nie są bowiem oznaką słabości, lecz siły”. Co to jest tolerancja? Jak Ty ją rozumiesz i co tolerancja oznacza dla Ciebie? Czy żyjemy w tolerancyjnym świecie? Czy ludzie w Twoim otoczeniu są tolerancyjni? Jeśli tak to dlaczego tak uważasz, jak się to przejawia? Jeśli nie, to co pozwala Ci wysnuć taki wniosek? Czy tolerancji można się nauczyć i czy faktycznie jest tak ważna? A może w dzisiejszym świecie wcale nie jest istotna?"

Hania skupiała się na słownictwie, jego zasobie i adekwatności do prezentowanego tematu, fonetyce, poprawnym akcentowaniu, właściwej wymowie i odpowiedniej intonacji.... Pracy miała naprawdę dużo, musiała spełnić sporo warunków, ale najważniejsze, że się udało! Hania zrobiła wielkie wrażenie na jury i za film została nagrodzona maksymalną ilością punktów! Nasza uczennica przeszła do kolejnego etapu - testu gramatyczno leksykalnego po którym nastąpił egzamin ustny.

W marcu przeprowadzona została rozmowa za pomocą video komunikatora na trzy wylosowane tematy (po jednym z każdej kategorii - USA, Wielka Brytania, Świat). Hania przygotowywała się między innymi z tematów : Czy społeczeństwa USA i Polski się różnią? Uzasadnij swoje zdanie, podaj przykłady; „American dream” – czym jest, co wyraża, jakie można przedstawić przykłady?; Brytyjskie zwyczaje i tradycje. Przedstaw charakterystyczne zwyczaje brytyjskie, których nie doświadczysz w innym kraju, opowiedz o ich znaczeniu i historii; Imperium brytyjskie. Opowiedz o historii brytyjskiego kolonializmu; Przedstaw jeden z krajów Zjednoczonego Królestwa. Scharakteryzuj go pod względem historycznym, geograficznym i społeczno-ekonomicznym; Czy świat jest „globalną wioską”? Uzasadnij swoją wypowiedź, podaj przykłady; Czy podróże w kosmos to turystyka czy konieczność? Czy będą one dostępne dla przeciętnych ludzi jeszcze za Twojego życia? Odpowiedz i uzasadnij swoją opinię; Śmieci. Czy odpady to problem współczesnego świata? Jak wpływają na środowisko naturalne i na człowieka? Jak poradzić sobie ze „śmieciowym problemem”. Podziel się swoim zdaniem, podaj przykłady i uzasadnienie oraz swoje przemyślenia i pomysły....

W to szczęśliwe poniedziałkowe południe Hania wylosowała zagadnienia, które od samego początku przypadły jej do gustu. Wypowiedziała się na temat miejsc na świecie niedostępnych dla człowieka, twórczości ulubionej brytyjskiej autorki oraz zagadnienia "American dream". Uczennica zrobiła wrażenie na jury i zakwalifikowała się do kolejnego, trzeciego już etapu. Część pierwsza po raz kolejny polegała na rozwiązaniu wymagającego testu on-line. Poprawnie ukończyły go 120 osób z całej Polski, w tym Hania. Zmęczona, gdyż w międzyczasie przygotowywała się do trzeciego etapu - wojewódzkiego konkursu przedmiotowego, ale szczęśliwa opracowywała kolejne zagadnienia do spotkania on-line z native speaker'ami. Została zapytana o ponadczasowe wartości, które odnajdujemy w książce pt. „Opowieści Wigilijne”. Przedstawiła swoją opinię, podała przykłady, odniosła się do treści lektury. Zadaniem Hani było również przygotowanie 30 tematów. Historia Oscarów, Świat Marvela, 9/11 Memorial and Museum, Wall Street, Wielka Rafa Koralowa, Fauna Australii, Słynni aktorzy i aktorki pochodzący z Austalii, Facebook, świat bez plastiku, Loch Ness czy the Beatles te i wiele wiele innych zagadnień do dzisiejszego dnia szumią w głowie naszej "anglistki"

Wielkie wyzwanie a także niezwykła przygoda- tak Hania opisuje konkurs w którym brała udział zdobywając prestiżowy dyplom laureata i prezentując się tysiącom młodych ludzi.

Serdecznie gratulujemy Hani i jej rodzicom. Jesteśmy pewni, że już niedługo usłyszymy o kolejnych sukcesach naszej uczennicy:) Talent + pracowitość = sukces!

• Hubert Zygo finalistą konkursu kuratoryjnego z matematyki 2023 r.

• Dnia 25 marca 2023 r. odbył się Etap Wojewódzki Konkursu  Matematycznego dla uczniów szkół podstawowych organizowanego przez KO w Rzeszowie.

Do tego etapu przystąpiło 115 uczniów z całego województwa, zakwalifikowanych na drodze etapu rejonowego.

Konkursy przedmiotowe organizowane przez Kuratorium Oświaty w Rzeszowie przeprowadzane są w 3 etapach i odbywają się na przestrzeni kilku miesięcy. Zakres wiedzy konkursowej mocno wykracza poza wiedzę szkoły podstawowej.

Naszą szkołę reprezentował  Hubert Zygo z klasy VIII b, który jako jedyny z gminy Kolbuszowa zakwalifikował się do etapu wojewódzkiego.

Aby wziąć udział w etapie wojewódzkim trzeba było na etapie rejonowym uzyskać co najmniej 17 punktów na 24 możliwych do uzyskania.

Hubert uzyskał maksymalną ilość punktów.

Na etapie wojewódzkim zadania były jednak zdecydowanie trudniejsze.

Z satysfakcją informujemy, że Hubert uzyskał tytuł finalisty tego konkursu.

Ucznia do udziału w konkursie przygotowywała mgr Helena Mazan.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Nauczyciele matematyki

• Sukces Michała, Kacpra i Huberta w konkursie z fizyki!

• 29 kwietnia 2023 r. w Zespole Szkół przy ul. Spytka Ligęzy w Rzeszowie miał miejsce etap wojewódzki Konkursu z Fizyki organizowanego przez Kuratorium Oświaty w RzeszowieZ naszej szkoły trzech uczniów zakwalifikowało się (po etapie szkolnym, a następnie rejonowym)  do udziału w III etapie tego konkursu:

Michał Makocki z klasy 8d
            Kacper Poborca z klasy 8b
            Hubert Zygo z klasy 8b

5 maja 2023 r. na stronie Kuratorium Oświaty w Rzeszowie ogłoszono wyniki etapu wojewódzkiego.  Na opublikowanej liście jest 24 laureatów i 38 finalistów.Tytuł LAUREATA  Przedmiotowego Konkursu z Fizyki uzyskali: Michał Makocki z wynikiem 45,5 p. oraz Kacper Poborca uzyskując 42 p. na 50 p. możliwych do zdobycia.  Hubert Zygo z liczbą punktów 37,5  jest FINALISTĄ Przedmiotowego Konkursu z Fizyki.
            Uczniów do konkursu przygotowywała mgr Agnieszka Słotwińska.

Czapki z głów Panowie!

• After school clubs :)

• Uczniowie klasy 4b przygotowałi projekt "After school clubs", w którym podzielili się informacjami o tym co robią po szkole w swoim wolnym czasie. Dziękujemy za zaangażowanie i gratulujemy wspaniałych pomysłów!!

• Międzynarodowy Konkurs Plastyczny -"Św. Jadwiga Andegaweńska".

• Nasi artyści nie odpoczywają. Po sukcesach znowu chwycili pędzle lub kredki w dłoń i przygotowali portrety Świętej Jadwigi, które zostaną wysłane na Międzynarodowy Konkurs Plastyczny pod tytułem "Św. Jadwiga Andegaweńska".

Trzymamy kciuki za naszych uczniów i z niecierpliwością czekamy na wyniki konkursu.

• Rekrutacja 2023/2024 - etap drugi

• Uwaga Rodzice przyszłych uczniów naszej szkoły!!!

Do 28 kwietnia br należy, zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza, potwierdzić w formie pisemnej wolę przyjęcia do szkoły. Potwierdzenie_woli_przyjecia.pdf

Ponadto prosimy o uzupełnienie druku: zgody_i_oswiadczenia_2023.pdf

Wszyscy, którzy złożyli dokumenty zostali zakwalifikowani do przyjęcia.
            Lista przyjętych do szkoły zostanie ogłoszona po otrzymaniu potwierdzenia pisemnej woli rodziców:

• 28 kwietnia przed 15 w przypadku oddziału przedszkolnego
            • 2 maja w przypadku uczniów klas pierwszych.
          • Wycieczka do Podkarpackiego Centrum Nauki i Techniki ,,Łukasiewicz"

19 kwietnia 2023 roku  klasy 6c i 6d wybrały się  na wycieczkę do Podkarpackiego Centrum Nauki i Techniki ,,Łukasiewicz” w Jasionce.  Całość ekspozycji to 6 ciekawych wystaw  o zróżnicowanej tematyce.

Na ponad 200 interaktywnych eksponatach uczniowie eksperymentowali, testowali i doświadczali najróżniejszych zjawisk naukowych. Dużym zainteresowaniem cieszyła się wystawa zatytułowana ,,Żyję” podzielona na 5 stref tematycznych: Poruszam się, Jem i oddycham, Widzę, Słyszę, Myślę, która prowadzi przez wszystkie 3 kondygnacje centrum. Za pomocą stanowisk mechatronicznych i multimedialnych uczniowie poznali  wszystkie procesy chemiczne, fizyczne i biologiczne jakie zachodzą wewnątrz nas.

Równie ciekawa była wystawa ,,Przyroda”. Uczniowie mogli stworzyć swoje miasto przyszłości w formie interaktywnej makiety. Obejrzeli budowę drewna, sprawdzili które jest najcięższe, zobaczyli rodzaje korzeni i ulistnienia, popróbowali jak się steruje łazikami marsjańskimi. Dowiedzieli się również jak postrzegamy kolory, czy światło które widzimy jako białe naprawdę takie jest, poznali działanie sonaru i ultrasonografu. To tutaj  krzyczeli do woli, mierzyli decybele i porównywali je z głośnymi dźwiękami. Zwiedzając wystawę ,,Lotnictwo” uczniowie mogli wcielić się  w role pilota, mechanika czy kontrolera ruchu.

Ciekawość wzbudził bez wątpienia ,,ryczący" niedźwiedź, wielki aligator i żubr, eksponat "operacja", szkielet na rowerze, wielka szczęka z językiem dotycząca tematu smaków, ucho, oko, układ nerwowy.

Na uwagę zasługuje ekspozycja opisująca działania człowieka wpływające niekorzystnie na ekosystem. To tutaj pojawia się temat zaśmiecania, zanieczyszczeń, wysypisk śmieci dryfujących po oceanach, smogu  czy deficytu wody. Widzimy takie zjawiska jak energia słońca, wody, wiatru, ziemi. Dowiadujemy się również gdzie jest echo, słyszymy i widzimy fale.

Całość eskapady można podsumować... Dla każdego coś ekscytującego. Warto się wybrać!!